Sunday, October 2, 2011

Org Dengki, Kami dapat Bahagia

Disaat org sibuk mndengki dan xsuka pada hubungan kami.. Disaat itu Allah kurniakan kebahagiaan dan kegembiraan pada kami.. Alhamdulillah.. Bak kata En Tunang, Allah tu Maha Kaya... Kebahagiaan pon kembali menjadi milik kami kini.. Tapi, mungkinkah sementara atau utk selamanya?? Sukar dimengerti apa yg akan trjadi.. Hanya mampu berusaha mengekalkan kebahagiaan ini, berdoa padaNya dan berserah pada Tuhan..

Ku hanya harapkan kebahagiaan menjadi milik kami utk selamanya.. Tapi utk mngecapinya memerlukan segenggam ketabahan, selautan kesabaran dan doa padaNya..

Tiada yg mudah dlm kehidupan ini.. Segalanya memerlukan pengorbanan, kesabaran juga ketabahan kta utk mnghadapinya.. Semoga Allah sentiasa mempermudahkan urusan kta.. Amin, insyaAllah..

Dalam percintaan, pertunangan juga perkahwinan, bahkan dalam kehidupan seharian kta, dugaan tu sentiasa ada.. Hadir utk menguji kta.. Ianya akan datang jua.. Allah mnghadirkan dugaan pada hambaNya utk mnguji kekuatan juga kesabaran umatNya.. Semoga kta semua tabah menghadapinya..




Ya Allah, Kau tabahkanlah hati kami, tetapkanlah hati kami, berikanlah kami kekuatan juga kesabaran utk mnghadapi semua ini.. Semoga kebahagiaan menjadi milik kami utk selamanya.. Kau panjangkanlah jodoh kami ya Allah.. Kau kekalkanlah jodoh kami dunia dan akhirat.. Amin..




Kepada: Encik Tunang
saya bahagia dgn awk.. semoga awak juga bahagia dgn saya.. sama-samalah kita berdoa agar Allah panjangkan dan kekalkan jodoh kita dunia dan akhirat.. tabah mnghadapi segala dan sebarang dugaan yg dtg menjelma.. juga kebahagiaan itu menjadi milik kita utk selamanya..


sekian, warkah dari hati..

No comments:

Post a Comment